Ana içeriğe geç
Tüm KoleksiyonlarBaşlarken:
CPM, CPC, CPA fiyatlandırma modeli nedir?
CPM, CPC, CPA fiyatlandırma modeli nedir?

CPM, CPC ve CPA anlamı ve hesaplanması

HilltopAds avatar
Yazar: HilltopAds
Bir haftadan uzun bir süre önce güncellendi

HilltopAds'te CPM, CPC veya CPA fiyatlandırma modellerine göre trafik satın alabilirsiniz.

CPM/BGBM nedir?

CPM (mil başına maliyet), reklamlarınızın her 1.000 gösterimi için bir fiyattır. BGBM hesaplama formülü aşağıdaki gibidir:

BGBM = (toplam maliyet / gösterim sayısı) * 1.000


Örneğin:

  • Bir reklam kampanyası yürütmek için 100 $ (toplam maliyet) harcadınız;

  • Kampanya 200.000 gösterim (gösterim sayısı) elde etti.

CPM'i hesaplayalım:

CPM = (100 / 200.000) * 1.000 = 0,5 $

Sonuç olarak, her 1.000 gösterim için 0,5 ABD doları ödersiniz.

Bir BGBM oranını bildiğinizde, gerekli gösterim sayısının potansiyel maliyetini hesaplayabilirsiniz.

Örneğimizde, BGBM oranı 0,5 ABD dolarıdır. Şimdi 500.000 gösterim için ne kadar ödeyeceğinizi hesaplayalım:

Maliyet = (BGBM * gösterim sayısı) / 1.000 = (0,5 * 500.000) / 1.000 = 250 $.


Lütfen CPM oranlarının dinamik bir parametre olduğunu, bu nedenle herhangi bir zamanda değiştirilebileceğini unutmayın.

Tipik olarak, BGBM oranları reklamverenin trafik kalitesi, GEO, reklam formatları vb. taleplerine bağlıdır.

TBM/CPC nedir?

TBM (tıklama başına maliyet), reklamlarınıza yapılan her tıklama için bir fiyattır. TBM hesaplama formülü aşağıdaki gibidir:

TBM = toplam maliyet / tıklama sayısı


Örneğin:

  • Bir reklam kampanyası yürütmek için 100 $ (toplam maliyet) harcadınız;

  • Kampanya 200 tıklama aldı (tıklama sayısı).

TBM'yi hesaplayalım:

CPC = 100 / 200 = 0,5 $

Sonuç, her 1 tıklama için 0,5 ABD doları ödediğiniz anlamına gelir.

Bir TBM oranını bildiğinizde, gerekli tıklama sayısının potansiyel maliyetini hesaplayabilirsiniz.

Örneğimizde TBM oranı 0,5 ABD dolarıdır. Şimdi 500 tıklama için ne kadar ödeyeceğinizi hesaplayalım:

Maliyet = TBM * gösterim sayısı = 0,5 * 500 = 250 $.


Lütfen TBM oranlarının dinamik bir parametre olduğunu, bu nedenle herhangi bir zamanda değiştirilebileceğini unutmayın.

Tipik olarak TBM oranları, reklamverenin trafik kalitesi, GEO, reklam formatları vb. taleplerine bağlıdır.

CPA nedir?

CPA (eylem başına maliyet), reklamlarınızla hedeflenen her eylem için bir fiyattır - dönüşümler. Örneğin, satın alma, kayıt, form doldurma vb. için. CPA hesaplama formülü aşağıdaki gibidir:

CPA = toplam maliyet / eylem sayısı (dönüşümler)


Örneğin:

  • Bir reklam kampanyası yürütmek için 100 $ (toplam maliyet) harcadınız;

  • Ve 5 kayıt aldı (eylem sayısı).

CPA'yı hesaplayalım:

CPA = 100 / 5 = 20 $

Sonuç, her 1 kayıt (gerekli hedeflenen eylem - dönüşüm) için 20 $ ödediğiniz anlamına gelir.

Bir EBM oranını bildiğinizde, gerekli eylem sayısının potansiyel maliyetini hesaplayabilirsiniz.

Örneğimizde CPA oranı 20$'dır. Şimdi 50 eylem için ne kadar ödeyeceğinizi hesaplayalım:

Maliyet = CPA * eylem sayısı = 20 * 50 = 1.000 $.


Lütfen CPA oranlarının dinamik bir parametre olduğunu, bu nedenle herhangi bir zamanda değiştirilebileceğini unutmayın.

Genellikle CPA oranları, reklamverenin trafik kalitesi, GEO, reklam formatları vb. taleplerine bağlıdır.

Reklam kampanyaları yürütmek için hangi fiyatlandırma modellerini kullanabilirsiniz?

Popunder reklam biçimi

Self servis HilltopAds platformunda hem popunder mobil hem de masaüstü reklam kampanyalarını yalnızca CPM ile yayınlayabilirsiniz.

Sayfa içi reklam formatı

Self servis HilltopAds platformunda CPM veya CPC ile hem In-Page mobil hem de masaüstü reklam kampanyaları yürütebilirsiniz.

Video reklam biçimi

Self servis HilltopAds platformunda hem Video VAST/VPAID mobil hem de masaüstü reklam kampanyalarını CPM veya CPC ile yayınlayabilirsiniz.

Banner reklam biçimi

Self servis HilltopAds platformunda hem Banner mobil hem de masaüstü reklam kampanyalarını yalnızca TBM'ye göre yayınlayabilirsiniz.

HilltopAds ile CPA ile çalışmak istiyorsanız, lütfen yöneticinizle iletişime geçin. CPA fiyatlandırma modeli yalnızca talep üzerine mevcuttur.

Bu cevap sorunuzu yanıtladı mı?