CPM Hesaplayıcı: CPM Nasıl Hesaplanır

Yazılı Aralık 19, 2025 tarafından

Bütçeler yanıyor, kampanyalar düşük performans gösteriyor ve CPM yanıltıcı geliyor. Bu makalede CPM'nin nasıl doğru hesaplanacağı, akıllı bir hesap makinesinin nasıl kullanılacağı ve net formüllerle gösterimlerin nasıl ölçülebilir ROI'ye dönüştürüleceği gösterilmektedir

CPM Hesaplayıcı: CPM Nasıl Hesaplanır

Reklam harcamaları sızar, kampanyalar düşük performans gösterir ve CPM genellikle yanlış yönlendirir. Doğru araçlarla CPM'de uzmanlaşmak kafa karışıklığını netliğe dönüştürür, her gösterimi izler ve ROI'yi artırır. Bu makalede CPM'nin nasıl doğru hesaplanacağı ve kampanyaları optimize etmek için güçlü bir hesaplayıcının nasıl kullanılacağı gösterilmektedir.

Doğru teklif verme modelinin önemini abartmak zordur. Sonuçta, reklam spotlarına ayırdığınız bütçeyi harcama şekliniz net kârınızı etkiler. Burada tüm modelleri incelemek isterdik ancak bunun için yeterli alan yok.

Bunun yerine, tanımı, uygulaması ve hesaplama yolları da dahil olmak üzere sadece CPM'ye odaklanacağız. Bunun da ötesinde, planlamanızı kolaylaştırmak için kullanabileceğiniz CPM hesaplayıcımızı vurgulayacağız. Tabii ki, CPM'den en iyi şekilde nasıl yararlanabileceğiniz konusunda davetli uzmanlarımızdan bazı ekstra yorumlar bulacaksınız.

HilltopAds ile çalışmaya başlayın ve

CPM kampanyalarınızı tamamen kontrol altında tutun.

CPM Nedir ve Reklamcılıkta Neden Önemlidir?

Daha derine inmeden önce, CPM konusunda aynı sayfada olduğumuzdan emin olmamız gerekiyor. CPM (Cost per Mille, bin gösterim başına maliyet olarak da bilinir), adından da anlaşılacağı gibi, reklamverenlerin 1.000 gösterimin maliyetini belirlemelerine ve reklam bütçelerinin etkinliğini değerlendirmelerine yardımcı olan standart bir metriktir. CPM, reklam kampanyası stratejinizi belirlemek için çok önemlidir ve model, gösterimler için toplam maliyetin buna değip değmediğine ilişkin kesin veriler sağlar.

Affiliate marketing kısaltmaları sever ve birçoğu yeni başlayanlar için kafa karıştırıcı olabilir, özellikle de benzer göründüklerinde. Bu nedenle, CPM'ye benzeyen ancak aynı olmayan terimlerin küçük bir listesini oluşturduk, böylece gelecekte bunları karıştırmayacaksınız.

  • eCPM (etkin Costper Mille) - tıpkı CPM gibi her 1.000 gösterim için maliyeti gösteren bir metriktir. Aradaki fark, eCPM'nin gerektiğinde CPM, CPC, CPV, CPA ve diğer modelleri karşılaştırmak için bir aracı olarak kullanılabilmesidir.
  • CPC (Costper Click) - tıklamasız gösterimlerin de sayıldığı CPM'den farklı olarak, reklamverenlerin reklamlarına yapılan her tıklama için ödedikleri maliyettir.
  • CPA (Maliyet Başına Edinim) - Bir müşteri adayı edinmenin veya başka bir hedef eylemi tamamlamanın, diğer bir deyişle dönüşümün maliyetidir. Bu bir kayıt, indirme veya satın alma olabilir.

Özetle, yukarıdaki tüm terimler, kullanıcılar reklamlarıyla etkileşime girdiğinde reklamverenlerin ödemesi gereken ücreti (tıklama, satış veya gösterim) tanımlamaktadır. Ancak şeytan ayrıntıda gizlidir ve CPC ve CPA fiyatlandırma modelleri hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, HilltopAds'nin blog'unda okuyabilirsiniz.

Burada, CPM konusunda davetli uzmanlarımızın iki görüşüne yer vereceğiz: reklamveren ve yayıncı perspektifinden.

Elm, HilltopAds bizdev

Elm

İş Geliştirme Müdürü

CPM reklamverenler için daha önemlidir, çünkü bu metrik her zaman gösterimler için gerçek maliyeti ve ne kadar ödeme yapılacağını gösterir.

eCPM, CPM ve CPC reklam kampanyalarını karşılaştırmak için kullanılabilir. eCPM, kampanyanın CPM'ye dönüştürülmesi durumunda gösterimlerin ne kadara mal olacağını gösterir. Kampanyanın açık artırmadaki rekabet gücünü gösterir ve kampanyanın performansını yansıtır. Örneğin, CPC ve CPM kampanyaları aynı eCPM'ye sahip olabilir, ancak ödeme fiyatları farklı olduğu için riskler değişecektir.

Nik, Yayıncı Satış Müdürü

Nik

Yayıncı Satış Müdürü

eCPM, ödeme modelinin bazen CPC tabanlı olduğu tıklama biçimlerini tek bir paydaya (CPM) getirmenize yardımcı olur. Bu metrik, farklı ödeme modellerine sahip farklı reklam biçimlerinin objektif bir şekilde karşılaştırılmasına olanak tanır. Bu denklemi kullanarak eCPM'yi hesaplayın: toplam gelir / toplam gösterim sayısı * 1000.

CPM Nasıl Hesaplanır

İşte CPM'yi hesaplamak için uygun bir formül:

Reklamverenler için Hesaplama

Örneğin, kampanyanızın maliyeti $500 (yani, harcadığınız bütçe) ve reklamınızın aldığı 100.000 gösterim. Tek yapmanız gereken denklemi takip etmek: 500 / 100,000 × 1,000 = 5. Formülü kullanarak, sizin CPM, $5 olacaktır.

Denklem kendi başına oldukça basittir. Ancak gerçekte, aynı anda birden fazla şeye dikkat etmeniz ve takip etmeniz gerekir ve bunun üzerine zihinsel aritmetik eklemek başarınızı önemli ölçüde engelleyebilir. Hesaplamaları kendi başınıza yaparken, yanlışlıkla bir yerde bir sayıyı kaybedebilirsiniz, bu da tamamen farklı bir CPM ile sonuçlanacaktır. Dolayısıyla, reklam gösterimleri için ödeme yapma zamanı geldiğinde, gerçek maliyet beklediğinizden çok daha ağır olacaktır.

Elm, HilltopAds bizdev

Elm

İş Geliştirme Müdürü

CPM, reklamverenin gösterimleri en üst düzeye çıkarması, büyük bir lansman yapması veya hipotezleri geniş bir kitleyle hızlı bir şekilde test etmesi gerektiğinde kazanır. Bu metrik, marka bilinirliği, yepyeni uygulamaların lansmanı ve yeni markaların pazara girmesi gibi durumlarda işe yarar.

CPM kampanyalarını HilltopAds ile yürütün ve verimsiz bütçe harcamalarını unutun.

Yayıncılar için Hesaplama

Web siteniz 100.000 reklam gösteriminden $500 kazandıysa, CPM'yi hesaplamak basittir. Sadece formülü kullanın: 500 / 100.000 × 1.000 = 5. Bu, CPM'nizin $5 olduğu veya başka bir deyişle, her 1.000 reklam gösterimi için $5 kazandığınız anlamına gelir.

Basitçe söylemek gerekirse bu metrik, trafiğinizin belirli bir gösterim hacminde ne kadar gelir yarattığını anlamanıza yardımcı olur. Manuel hesaplamalardan ve olası hatalardan kaçınmak için HilltopAds yeni bir CPM Hesaplayıcı sunmuştur. Gerçek kazanç ve gösterim verilerine dayalı olarak CPM'nizi hızlı bir şekilde hesaplamanıza olanak tanır. Bu, özellikle farklı reklam biçimlerini, GEO'ları veya trafik kaynaklarını karşılaştırırken ve net, doğru bir resim isterken kullanışlıdır.

Yayıncılar için yüksek CPM reklam ağı olarak HilltopAds ile çalışarak, rekabetçi fiyatlardan, şeffaf analizlerden ve her bir gösterimden elde edilen geliri en üst düzeye çıkarma becerisinden faydalanırsınız.

Nik, Yayıncı Satış Müdürü

Nik

Yayıncı Satış Müdürü

CPM, reklamverenler gösterimlere, erişime ve markaya öncelik verdiğinde, doğrudan trafik satın aldıklarından, öngörülebilir reklam erişimi ve sıklık kontrolü sağladığından diğer fiyatlandırma modellerine kıyasla etkilidir. Bu yaklaşım özellikle satış hunisinin üst kısmı için uygundur.

HilltopAds ile yayıncı olarak kaydolun ve yüksek CPM oranlarıyla kazanın.

CPM'yi Ne Etkiler?

CPM sabit bir metrik değildir, bu nedenle reklamverenler paralarının karşılığını en iyi şekilde almak istiyorlarsa çeşitli faktörlere dikkat etmelidir. Şimdi CPM'nizi doğrudan etkileyen 6 faktöre bir göz atalım:

GEO

Ülkenin gelişmişliği ve harcama gücü CPM'yi önemli ölçüde değiştirebilir. Örneğin, ABD'deki reklam gösterimleri rekabet, yerel refah ve diğer bazı faktörler nedeniyle Hindistan'daki reklam gösterimlerinden daha pahalıya mal olacaktır.

Dikey

Bazı dikeyler diğerlerinden daha popülerdir, örneğin iGaming veya ana akım olmayanlar, bu nedenle buralardaki rekabet ve fiyat daha yüksek olacaktır. Aynı zamanda, bu tür reklam noktalarının Google veya Facebook'ye göre daha az aracıya ve daha az denetime sahip olmasıyla dengelenir ve bu da fiyat etiketini düşürür. Dolayısıyla, her dikey birden fazla güçten etkilenir ve kazançlılıkları çok sezgisel olmayabilir.

Trafik kaynağı

İnternette tonlarca trafik kaynağı var. Reklam ağları bunların birçoğunu bir araya getirir, ancak Facebook, TikTok veya Instagram gibi sosyal medya platformları gibi başka seçenekler de vardır. Genel olarak, CPM için fiyat etiketi, potansiyel kitle erişimiyle ilişkilidir. Ancak hedefiniz dönüşüm sağlamak olduğundan her zaman geniş kitlelere ulaşmak istemezsiniz ve bu noktada niş kitle segmentleri işe yarar. Niş oldukları için gösterimler de daha uygun fiyatlıdır.

Cihaz

Reklam görüntülenebilirliğini doğrudan etkileyen daha hızlı kaydırma hızı gibi çeşitli nedenlerden dolayı, gösterim maliyeti mobil cihazlarda masaüstü bilgisayarlara göre daha düşük olacaktır.

Mevsimsellik

Noel gibi tatiller ve Kara Cuma gibi büyük satış etkinlikleri CPM'nizi artırma eğilimindedir. Ancak talebin fiyat artışını yakaladığı ve hatta geçtiği düşünüldüğünde, genellikle buna değer, yani net pozitif olursunuz (yine de bir garanti değil!).

Yaratıcılar

Videolar hareketsiz görüntülerden daha fazla ilgi çeker ve daha fazla ilgi daha fazla gösterim anlamına gelir, bu da maliyeti doğrudan etkiler.

Elm, HilltopAds bizdev

Elm

İş Geliştirme Müdürü

CPM oranını etkileyen ana faktörleri belirtin ve mümkünse ilgili dinamikleri detaylandırın, örneğin rekabet fiyat etiketini yükseltir, ancak mevsimsellik her iki yönde de olabilir.

Rekabet. Açık artırma ne kadar rekabetçi olursa, CPM o kadar yüksek olacaktır.
GEO. Her ülkenin kendi oranları vardır.
Mevsimler. CPMatiller, tarihi olaylar veya benzeri şeylerden etkilenir.
Teklifin dikey. Finans ve iGaming yüksek CPM'ye sahipken, örneğin flört, oranlar açısından çok daha uygun.

Nik, Yayıncı Satış Müdürü

Nik

Yayıncı Satış Müdürü

Elbette, CPM'yi etkileyen ana faktör, reklamverenlerin bu tür trafiğe olan talebidir, çünkü kalite tavan yapsa bile, reklamverenler başka bir yerden reklam envanteri satın alırsa CPM düşük kalabilir. Aşağıdaki faktörleri de göz önünde bulundurmalısınız: mevsimsellik, izleyici kalitesi (dar bir segment iyi sonuçlar verebilir), GEO ve hedefleme.

Direct Link kullanarak X trafiğinden para kazanmaya ilişkin son vaka çalışmamızı okuyun:

CPM Sonuçları Nasıl Analiz Edilir ve Yorumlanır

CPM analizi maliyet verimliliği ve kâr artışı için esastır, ancak reklam gösterimleri için maliyetin kaynaktan kaynağa değişeceğini unutmayın. Geleneksel olarak, düşük CPM, $1'in altındaki her şeydir ve yüksek, $5-10'un üzerindeki her şeydir; aradaki her şey orta düzeydedir, ancak bu sınırların yıldan yıla değişebileceğini lütfen unutmayın.

CPM (ve CPC) oranlarının, tercih ettiğiniz reklam biçiminin yanı sıra büyük ölçüde seçtiğiniz dikey alana bağlı olduğunu unutmayın. Ayrıca, yüksek bir CPM oranı, yüksek dönüşüm ve satış ortaklığı programınızdan yapılan ödemelerle dengelenebilir.

Ayrıca sektör ortalamasına bakmanızı öneririz ve ödediğiniz miktar daha düşükse iyi bir CPM'ye sahipsiniz demektir. Örneğin, bu makalenin yazıldığı sırada ortalamaFacebook Reklamlar CPM $16,88, yani bu maliyetin altındaki her şey düşüktür.

Anlatmaya çalıştığımız şey, daha yüksek CPM'nin her zaman kötü olmadığı gibi daha düşük CPM'nin de her zaman iyi olmadığıdır. Genellikle düşük maliyet tercih edilir, ancak gösterimlerin kalitesine, reklam kampanyanızın amacına (ör. marka bilinirliğini artırmak) ve dönüşüm olasılığına da bakmanız gerekir.

Ancak, reklam kampanyanızın performansının ne kadar düşük olduğu göz önüne alındığında CPM'nin çok yüksek olduğunu düşünüyorsanız, bu trafik kaynağını değiştirmeniz için bir işaret değildir, çünkü her şeyi avantajınıza çevirebilirsiniz. Bunu tam olarak nasıl yapabileceğinizi görelim.

Elm, HilltopAds bizdev

Elm

İş Geliştirme Müdürü

Okuyucuların 2025 itibariyle düşük, orta ve yüksek seviyelerin ne olduğunu anlayabilmesi için CPM'leri gruplandırabilir misiniz? Lütfen yüksek CPM'nin mutlaka kötü olup olmadığı veya artan harcamaların haklı olduğu durumlar olup olmadığı konusunda birkaç kelime söyleyin.

Düşük, $1'in altındaki her şeydir ve genellikle Tier 3 ülkelerindedir, orta $1 ila $3,5 (Tier 2) arasındadır ve yüksek $3,5'in (Tier 1) üzerindeki her şeydir. Yüksek CPM ilk izlenimlere ve daha ilgili bir kitleye erişim sağlar.

HilltopAds ile reklam kampanyaları başlatın

ve piyasadaki en iyi fiyatlarla çalışın.

CPM'nizi Nasıl Düşürürsünüz?

CPM'nizi azaltmanın birkaç yolu vardır. Size kolaylık sağlamak için, bu görevde size yardımcı olacak 5 yöntemin bir listesini derledik. Aşağıdaki seçeneklerden birini kullanabilir veya CPM'nizi mümkün olduğunca düşük yapmak için bunları birleştirebilirsiniz.

Kreatiflerin kalitesinin artırılması

Reklamlar ilişkilendirilebilir olmalıdır. Gösterişli olmaları gerekmez, ancak sorun çözme yeteneklerini açıkça ifade etmeleri gerekir. Fear Of Missing Out (FOMO) iyi bir yaklaşımdır, ancak kullanıcıyı bağlamak için kullanabileceğiniz başka hileler de vardır. Örneğin, sonraki her teklifin kelepir gibi görünmesini sağlamak için kasıtlı olarak önce optimal olmayan bir seçenek gösterdiğinizde çıpalama etkisi vardır. Alternatif olarak, 80% yağsız ve sadece 20% yağlı gibi uygun bir çerçeveleme kullanabilirsiniz. Itten'in renk çemberinin yardımıyla eşleşen renkleri kullanmayı da unutmayın.

Farklı GEO'ların ve cihazların test edilmesi

Tier 1 genel olarak iyidir, ancak dünya onun etrafında dönmez. Aslında, Tier 3 sadece CPM oranları açısından değil, yaklaşımlar açısından da daha misafirperverdir. Bakın, 5-10 yıl önce Avrupa ve ABD'de işe yarayan şeyler T3'te hala işe yarıyor. Test için para harcamaktan ve dünya çapında çalışmaktan korkmayın. Bu, hedefleme ayarlarınızı tam olarak daraltmak için kullanabileceğiniz verilerle karşılığını verecektir. Aynı şey cihazlar, işletim sistemi sürümleri, abonelik yaşı ve diğer parametreler için de geçerlidir.

Gösterim sıklığını sınırlayın

Tıklama hırsızlarını ve kötü niyetli kullanıcıları azaltmak için sınırlama önemlidir. 24 saat başına 3 gösterim, kullanıcının ürününüzle tanışması için yeterli olmalıdır. Tıklamazlarsa, muhtemelen 20 gösterimden sonra bile tıklamayacaklardır. Daha fazla bilgi edinmek için şu makalemizi de okuyabilirsiniz sık reklam gösterimleri

Anti-reklam engelleme kullanan reklam ağlarıyla iş ortaklığı

Reklam engelleyiciler hedefleme ayarlarınızı ve sayfa düzeninizi bozabilir. Hatta bir sayfada çok sayıda boş alan gördükten sonra kullanıcının ağzında acı bir tat bırakabilirler. Sonuç olarak, reklam engelleyicilere karşı koyan bir reklam ağıyla çalışmayı düşünün, örneğin HilltopAds.

Otomatik optimizasyon ve postback

Bazı reklam ağları, istediğiniz edinim fiyatını girdiğinizde size CPA Goal gibi otomatik optimizasyon araçları sağlar. Bu tür gelişmiş araçlar için genellikle Postback, diğer adıyla S2S izleme gereklidir, bu nedenle bunu ayarlayın. Ek bir bonus olarak, postback ile kullanıcı verilerini daha hassas bir şekilde takip edebileceksiniz.

Ve postback'yi nasıl kuracağınızı bilmiyorsanız HilltopAds. Yalnızca kurulumuna yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda kullanıcıların ilgisini çeken bir huni oluşturmak için ihtiyaç duyduğunuz tüm rehberliği de sağlayacağız.

Elm, HilltopAds bizdev

Elm

İş Geliştirme Müdürü

CPM, reklam kampanyanızın açık artırmada ne kadar rekabetçi olduğunu belirlemeye yardımcı olur. Yüksek CPM, rekabetin yüksek olduğunu gösterir (sezon, daha fazla reklamveren veya artan talep nedeniyle).

Dönüşümleri artırmak için reklam öğelerini, açılışları ve ön açılışları iyileştirebilir ve böylece ücretlerinizi artırmak zorunda kalmazsınız. Reklam öğelerinizi düzenli olarak güncelleyin veya açılışları döndürün. Hedeflemenizi genişletin. Bütçenizi günün daha aktif saatlerine yeniden dağıtın (örneğin, yetişkinler akşamları ve hafta sonları daha iyi dönüşüm sağlar). Ve son olarak, kara listeler oluşturarak bölgelerinizi optimize edin.

Nik, Yayıncı Satış Müdürü

Nik

Yayıncı Satış Müdürü

CPM, trafiğinize ne kadar talep olduğunu ve reklamverenlerin buna nasıl değer verdiğini gösterir. CPM artıyorsa, trafik kalitesi veya talep de artıyor demektir; SEO'nuza daha fazla yatırım yapmayı ve mevcut sıralamanızı iyileştirmeyi düşünebilirsiniz. Alternatif olarak, CPM düşerse, pazar kalitesinde veya ilgide bir düşüş olduğunu gösterebilir; bir trafik kalitesi değerlendirmesi yapmaya değer.

CPM'nizi artırmanın birkaç yolu vardır:
Trafik coğrafyası. CPM'nin yüksek olduğu ülkelere odaklanın.
Düşük kaliteli trafiği filtreleme. CPM'nizin düşmesini önlemek için botları ve rastgele tıklamaları kaldırın.
Ve son olarak, ama en az değil, yüksek sayfa yükleme hızlarının sağlanması (örneğin, Google PageSpeed Insights aracılığıyla).

Ayrıca, en iyi mobil reklam ağları hakkındaki son makalemize de göz atın:

Sonuç

Bu makalede birkaç kez belirttiğimiz gibi, CPM sabit bir metrik değildir ve trafik kaynağı, cihaz türü ve reklamınızın aldığı gösterim sayısı gibi birçok değişkenden etkilenir.

Bu tutarsızlık bazı yeni başlayanları korkutabilir, ancak biraz daha derine inerseniz, CPM göründüğü kadar karmaşık değildir ve aslında oldukça önemlidir.

CPM, trafik kaynağının değerini ve buradaki gösterimlerin paranıza değip değmeyeceğini belirlemenize yardımcı olur. Gösterim maliyetiniz olmasını istediğinizden daha yüksek olsa bile, CPM'yi azaltmanıza yardımcı olabilecek birkaç yöntem vardır.

Ve HilltopAds, aşırı maliyet olmadan değerli gösterimler elde etmenize yardımcı olabilir. Bize katılın ve bugün profesyonellerden oluşan ekibimizle kazanmaya başlayın. Hala buradayken, bugün değindiğimiz başka bir metrik hakkındaki bir makaleye göz atmaya ne dersiniz? CPA.